Informace naleznete na www.eupenizeskolam.cz
Škola podala projektovou žádost v rámci nové oblasti podpory OP VK 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. Jejím smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické v rámci vzdělávání na základních školách v ČR.. Projekt pod názvem Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ a MŠ Adamov byl dne 30. 8. 2010 pod jednacím číslem 19032/210-46 schválen a škola získala 1 469 370,00 Kč na rozvoj vzdělávání.
Realizaci projektu jsme zahájili 9. 9. 2011 a do projektu bude škola zapojena 30 měsíců. Za tuto dobu budou mít všichni žáci školy i převážná většina pedagogů prospěch z toho, že se zúčastní jednotlivých klíčových aktivit. Po zvážení možností a potřeb školy bylo rozhodnuto podpořit následující oblasti:
1) I/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků základní školy,
2) IV/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků základní školy
3) VII/3 zapojení školního speciální pedagoga do procesu inkluzivního vzdělávání žáků SVP
4) I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
5) II/2 Inovace a zkvalitnění směřující k rozvoji výuky cizích jazyků
6) V/5 Inovace a zkvalitnění výuky přírodních věd
7) II/1 Individualizace výuky cizích jazyků
8) V/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřující k rozvoji přírodovědné gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti.
Prostřednictvím projektu bude škola realizovat řadu cílů stanovených školním vzdělávacím programem Hrou k vědění. Využitím metod umožňujících individuální přístup k schopnostem jednotlivých žáků v rámci individualizace výuky budou žáci lépe motivováni k dosažení kvalitnějších výsledků v průběhu procesu vzdělávání.
Pedagogové budou podpořeni v oblasti vytváření metodických materiálů, kde uplatní své dobré nápady. Tyto materiály budou následně aktivizovat práci žáků ve škole. Škola bude také vybavena novými moderními pomůckami a ICT zařízením, které bude sloužit k naplnění výstupů jednotlivých šablon, motivaci žáků a vzbuzení jejich zájmu o vzdělávání a celoživotní učení.
V Adamově 10. 9. 2010
Mgr. Jana Burianová
ředitelka školy
Prostřednictvím projektu škola realizuje řadu cílů stanovených školním vzdělávacím programem Hrou k vědění. Využitím metod umožňujících individuální přístup k schopnostem jednotlivých žáků v rámci individualizace výuky budou žáci lépe motivováni a k dosažení kvalitnějších výsledků v průběhu procesu vzdělávání.
Pedagogové jsou podpořeni v oblasti vytváření metodických materiálů, kde uplatní své dobré nápady. Tyto materiály aktivizují práci žáků ve škole. Škola je postupně vybavována novými moderními pomůckami a ICT zařízením, které slouží k naplnění výstupů jednotlivých šablon, k motivaci žáků a k vzbuzení jejich zájmu o vzdělávání a celoživotní učení.
Podpořeny jsou následující klíčové aktivity
I/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků základní školy.
Český jazyk - dělení jedné hodiny Čj za týden ve třech třídách.
I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Pedagogové vytváří metodické materiály 2 sady po 72 listech, každý metodický list musí být ověřen ve vyučování.
II/1 Individualizace výuky cizích jazyků.
Anglický jazyk - dělení jedné hodiny Cj za týden v jedné třídě.
II/2 Inovace a zkvalitnění směřující k rozvoji výuky cizích jazyků.
Pedagogové vytváří metodické materiály 2 sady po 72 listech, každý metodický list musí být ověřen ve vyučování.
IV/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků základní školy.
Matematika – dělení jedné hodiny za týden ve čtyřech třídách.
V/2 Inovace a zkvalitnění výuky přírodních věd.
Pedagogové vytváří metodické materiály 2 sady po 72 listech, každý metodický list musí být ověřen ve vyučování.
V/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřující k rozvoji přírodovědné gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti.
Dva učitelé absolvují dva kurzy - přírodopis, fyzika
VII/3 zapojení školního speciální pedagoga do procesu inkluzivního vzdělávání žáků SVP.
Ve škole pracuje speciální pedagog na úvazek 0,5. Z projektu se hradí jeho plat.
Individualizace výuky - dělí se 8 hodin ( Čj, M, Aj)
Inovace a zkvalitnění výuky - učitelé vytváří celkem 6 sad po 72 listech
Inkluzivní vzdělávání žáků - činnost speciálního pedagoga – úvazek 0,5
Vzdělávání PP - dva kurzy (fyzika, přírodopis)
V Adamově 1. 10. 2011
Mgr. Jana Burianová
ředitelka školy
Projekt EU peníze školám na naší škole zdárně pokračuje. Pořizujeme nové učební pomůcky pro žáky, učitelé tvoří nové vzdělávací materiály, probíhá individualizace ve výuce a ve škole poskytuje služby školní speciální pedagog.
Škola zakoupila 12 noteebooků pro učitele. Učitelé je aktivně využívají jak při přípravě na výuku, tak při výuce. K tomu mají k dispozici dálkové připojení na internet ve většině prostor školy. V relaxační místnosti je nainstalován 3M Simply Interactive ( projektor se zabudovanou interaktivitou, sklopný držák, interaktivní snímač), který využívají učitelky prvního stupně jako interaktivní tabuli. Pro zkvalitnění práce školního speciálního pedagoga byl zakoupen počítač a multifunkční zařízení.
Pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami byly zakoupeny následující pomůcky: dřevěná abeceda, zvukové kostky. Kastaněty – zvířátka, abeceda na provázku, Easl Speak (mikrofon). Pro zkvalitnění výuky přírodopisu byly zakoupeny dvě sady pomůcek – Třídění minerálů a Hmyz 1. Pro další zpestření výuky vlastivědy a zeměpisu byla zakoupena hra „ Česko – Junior“ a hra „Evropa“. Další pomůcky do českého jazyka, fyziky a matematiky budou ještě objednány.
Součástí projektu je také vytváření a ověřování nových vzdělávacích materiálů. V současné době je vytvořeno 72 vzdělávacích materiálů v šabloně I/ 2 – Inovace a zkvalitnění směřující k rozvoji čtenářská a informační gramotnost, 36 vzdělávacích materiálů v šabloně II/ 2 – Inovace a zkvalitnění směřující k rozvoji výuky cizích jazyků, 36 vzdělávacích materiálů v šabloně V/5 – Inovace a zkvalitnění výuky přírodních věd. Další vzdělávací materiály jsou vytvářeny a postupně ověřovány ve výuce.
Individualizace výuky se ve školním roce uskutečňuje ve 2 předmětech (český jazyk a matematika) na prvním stupni a ve třech předmětech (český jazyk, matematika, anglický jazyk) na druhém stupni . Pro žáky 3. a 4. ročníku, kteří mají diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby a vyžadují individuální péči v českém jazyce a matematice je poskytována výuka ve speciální skupině. V sedmém ročníku jsou žáci děleni na skupiny jednu hodinu týdně v českém jazyce, matematice a anglickém jazyce, aby se rozšířily jejich vzdělávací možnosti. V 8. ročníku je rozdělena jedna hodina matematiky a českého jazyka, tím je možný bližší individuální přístup k jednotlivým žákům a také jsou poskytnuty lepší podmínky práce se žáky s ohledem na jejich další studium či uplatnění.
V Adamově 1. 11. 2011
Mgr. Jana Burianová, ředitelka školy